Известие

Collapse
No announcement yet.

Нютонметри и причукване на свещи...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Нютонметри и причукване на свещи...

    Здравейте,

    156 2.0тс цф2
    три прости въпроса:

    1. С колко нютонметра се натягат свещите?

    2. С колко нютонметра се натяга капака на клапаните?

    3. Възможно (и безопасно) ли е причукване на оригиналните свещи след определен пробег...?

    Защото срещам различни мнения по-този въпрос:
    Някои се опасяват, че полюсите на свещите са крехки и след начукване може да се отчупят в цилиндъра и да направят поразия...
    156 2.0TS

  • #2
    http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_s..._renewal.shtml
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

    Comment


    • #3
      Междуелектродното разстояние на иридиевите свещи не се регулира. Отвиваш на студен двигател, ако не се отвиват може да го подгрееш малко. Завиваш на студен. Намажи им резбите с графит, може и от молив или медна паста. Преди да ги извадиш е хубаво да издухаш гнездата им от боклуци.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
        Мерси.
        30Нм големите, 10Нм малките, ако някой друг се интересува.

        А капака някой знае ли с колко се натяга?

        Да видим и за начукването още няколко мнения...
        156 2.0TS

        Comment


        • #5
          В E-learn пише:

          Малките: 10 - 13 Nm

          Големите: 23 - 28 Nm.

          Ако питаш за капака на клапаните - 8 - 10 Nm

          И аз знам, че оригиналните свещи не се причукват.

          PS:

          Оригиналните свещи (големи BKR6EKPA) и (малки PMR7A) са платинени.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:02.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            В E-learn пише:

            Малките: 10 - 13 Nm

            Големите: 23 - 28 Nm.

            Ако питаш за капака на клапаните - 8 - 10 Nm

            И аз знам, че оригиналните свещи не се причукват.

            PS:

            Оригиналните свещи (големи BKR6EKPA) и (малки PMR7A) са платинени.
            +1.Но си мисля,че стойностите дадени за капака са при нова гарнитура.
            Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

            Comment


            • #7
              Като слагаш свещите внимавай, да не започнеш да ги завиваш накриво, че става една беля....
              Аз принципно първоначално ги слагам с оня китайския ключ

              , че поне с него се усеща как върви резбата и после с камъка.
              Sport Wagon 2.0TS|LPG

              Comment


              • #8
                Най-добре е да се ползва гедоре и вложка 16.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Най-добре е да се ползва гедоре и вложка 16.
                  +1

                  Като започвам завиването на ръка с дълбоката вложка 16 и удължение за нея. Този китайския ключ с чупещата глава НЕ го препоръчвам.
                  Now: 156 2.5 V6 24V
                  Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                  Comment


                  • #10
                    Защо не го препоръчваш, какви недостатъци има?
                    Говорим само за подемане на резбата на свеща, не за развиване и затягане!
                    Sport Wagon 2.0TS|LPG

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                      Защо не го препоръчваш, какви недостатъци има?
                      Говорим само за подемане на резбата на свеща, не за развиване и затягане!
                      Точно чупещото се рамо може да подведе свещта накриво. Най-добре с удължителя и вложката първо на ръка.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        @ecotronic, прав си, може да подведе накриво, затова не споря, но се усеща още в началото, ей това имам предвид. Лично на мен ми е по удобно с това ключе, защото с камък 16 и удължителя, по-трудно усещам дали е тръгнала накриво, особено малките свещи.
                        Sport Wagon 2.0TS|LPG

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
                          @ecotronic, прав си, може да подведе накриво, затова не споря, но се усеща още в началото, ей това имам предвид. Лично на мен ми е по удобно с това ключе, защото с камък 16 и удължителя, по-трудно усещам дали е тръгнала накриво, особено малките свещи.
                          Това, което се опитвам да кажа е, че става достатъчно добре с гедоре и няма проблем с развиване, подвеждане или затягане с динамометричен ключ.

                          Накратко - ако вече имаш ключа с чупещото се рамо и ти е по-удобно да навиеш свещта с него - ОК. Но ако го нямаш, е безсмислено да си го купуваш само заради това.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Електрода на свещите по принцип не се "причуква", защото се "отлепя" от корпуса. Това не значи, че не може да се регулира междуелектродното разстояние. Има си инструмент за целта.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment

                            Working...
                            X